- Wideokonferencje prowadzi się z wykorzystaniem narzędzi informatycznych autoryzowanych i udostępnionych przez Uczelnię lub przez podmiot będący gospodarzem Wideokonferencji.
- Uczestnicząc w wideokonferencjach należy zadbać aby obszar objęty wideotransmisją (w szczególności za uczestnikiem) zapewniał prywatność uczestnika. Należy w tym zakresie dobrać ustawienie kamery tak aby obszar za uczestnikiem stanowiła ściana lub jednolite tło, nienaruszające jego prywatności. W przypadku gdy system informatyczny to umożliwia należy skorzystać z opcji automatycznego zamazywania lub podmiany tła.
- Odchodząc od miejsca wideokonferencji należy się z niej rozłączyć lub wyłączyć mikrofon i kamerę na czas nieobecności lub prowadzenia rozmowy prywatnej.
- Nagrywanie wideokonferencji musi być prawnie uzasadnione i nie może naruszać prywatności uczestników wideokonferencji.
- Prowadzący wideokonferencje informuje o jej nagrywaniu jej uczestników przed rozpoczęciem nagrywania.
- W przypadku konieczności udostepnienia pulpitu innym uczestnikom wideokonferencji należy upewnić się, że nie zostaną udostępnione w ten sposób informacje podlegające szczególnej ochronie oraz że wszyscy uczestnicy konferencji uprawnieni są do dostępu do prezentowanych treści.
- W ramach wideokonferencji mogą być udostępniane innym uczestnikom pliki jednakże wyłącznie w zakresie autoryzowanego przez Uczelnię narzędzia do prowadzenia wideokonferencji.
Więcej informacji na temat bezpieczeństwa pracy zdalnej znajdziecie Państwo w:
- Zarządzeniu Rektora SUM z dnia 2020-05-13 numer: 76/2020 w sprawie: wprowadzenia "Instrukcji Bezpieczeństwa Pracy Zdalnej i Urządzeń Mobilnych w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach"
- Poradnik Urzędu Ochrony Danych Osobowych pt. "Jak bezpiecznie korzystać z wideokonferencji?" - https://uodo.gov.pl/pl/138/1525